De inhoud van deze beoordeling is alleen toegankelijk voor geregistreerde of ingelogde gebruikers. Registreer u gratis om volledige toegang te krijgen tot alle content op ons platform. Nadat u zich heeft geregistreerd en bent ingelogd, bezoekt u deze pagina opnieuw om de vrijgegeven inhoud te lezen. Na registratie kunt u bovendien onze volledige mappen doorzoeken en krijgt u gratis toegang tot alle bedrijfsprofielen, gestructureerde favorietenlijsten en inspirerende cases.
Dit was de tweede keer dat ik vanavond problemen met Michael ervoer bij Contact One, terwijl ik probeerde een dienstdoende arts na sluitingstijd te bereiken voor de chirurg van mijn moeder. In juni behandelde hij me onbeschoft, met de aanname dat we pijnmedicatie zochten, en ik moest duidelijk maken dat dat niet mijn bedoeling was—integendeel.
Vanavond noteerde hij mijn bericht en voordat hij het verstuurde wilde ik nog wat context toevoegen voor de dienstdoende arts, zodat die alle informatie had. Michael zette me toen meteen stop en zei dat hij geen bericht kan doorzetten naar haar chirurg, alleen naar de dienstdoende arts, en alleen als het om een echte noodsituatie gaat (waarbij hij erop wees dat hij me anders vond).
Ik heb verduidelijkt dat ik niet wist of haar nieuwe klachten spoedeisend waren, daarom belde ik juist om een medisch professional te spreken en te horen wat ik moet doen. Hij zei dat het een ingesproken/ opnamesysteem was en dat ik moest aangeven dat ik dacht dat het een noodsituatie was, of anders moest wachten en bellen met de praktijk als die open was.
De keuzemenu’s op de telefoon geven aan dat je moet ophangen en 911 moet bellen bij “levensbedreigende nood” en “anders, als je een arts moet spreken, druk op nul en iemand helpt je.”
Al met al had ik het echt enorm op prijs gesteld om met een arts te kunnen spreken, zodat ik de beste beslissing kon nemen voor mijn moeders zorg.
We hebben de beste ervaringen gehad met het personeel van TMC, maar deze oproepdienstmedewerker heeft nog veel te leren op het gebied van empathie, medeleven en zorg die echt draait om de patiënt. En wat voor mij de spreekwoordelijke kers op de taart was: het zuchtje dat hij in de telefoon liet horen, voordat hij besefte dat de oproep nog niet was verbroken. Helemaal verdiend.